Út a jövőbe?!

Hírlevél

Ausztráliában nemrégiben egy üzleti főiskola hallgatói marketing esettanulmányként felmérték az Ausztrál Kaktusz és Pozsgás Társaság anyagi és személyi állapotát, egyben javaslatokat is tettek a jövő megalapozása érdekében. A tagok válaszadási aránya kivételesen nagy, 43 % volt, mivel más felméréseknél a válaszadási arány 30 és 40% között mozgott. Az alábbiakban érdemes megismerkedni a fontosabb megállapításokkal, mivel sok hasonlóságot mutat a feltételezhető hazai állapotokkal. Talán egyszer nálunk is készül ilyesféle tudományos igényű felmérés.

1. A tagok válasza a demográfiai felmérésre

  • Nemek megoszlása: 50%- a férfi , 50 %-a nő
  • Tagság életkora: 76 %-a 50 év feletti, mindössze 4 %-a 30 év alatti
  • Foglalkoztatottság: 48%-a teljes munkaidőben foglalkoztatott
  • Családi helyzet: 23% egyedül él, 16% lakik a gyerekekkel
  • Lakóhely szerint: a tagok többsége Melbourne keleti külvárosában él.
  • Internet használat: 96 % használja az internetet, ez a legnépszerűbb módja, hogy tájékoztasson a Társaság eseményeiről. Első az e-mail, majd a posta és a honlap.
  • Tagsági évek száma: a tagság 66%-a az elmúlt 5 évben csatlakozott a Társasághoz
  • Részvétel a találkozókon: a tagok 27%-a vesz részt az évi 10-11összejövetelen, míg 37 %-a nem vesz részt egyiken sem az utazási távolság miatt.
  • Találkozókra utazás: 28 % 50km-en belüli körzetből érkezik
  • A Társaság kiállításain: 72% vesz részt, a távolmaradások oka a nagy utazási távolság
  • Egyéb tagságok: 62 % tagja más kluboknak, társadalmak szervezeteknek
  • Jövedelem: zömmel 25000 és 150000 AUD között szóródik

2. A Társaság jellemzői

Erősségek
  • Régóta működik a Társaság
  • a tagok nagyarányú számítógép használata
  • a Társaság újságja
  • olcsó tagdíj
  • információk könnyű hozzáférhetősége
  • kiállítások, növény vásárok
  • szenvedélyes, hasonló gondolkodású emberek együttműködése
Gyengeségek
  • a Társaság újságjának magas nyomtatási költsége
  • helyszíni találkozók (gyűjtemény látogatásokon néhány tag)
  • kevés tag,
  • tagdíj jelenleg nem fedezi a Társaság fenntartási költségeit
  • tagok többsége passzív
  • öregedő tagság
Lehetőségek
  • a növekvő internethasználat a lakosság körében
  • a tevékenység összehangolása más klubokkal, társaságokkal
  • az emberek erős szociális és információs igényei
  • fejlesztések és stratégiák kidolgozása a jövőt illetően
Veszélyek
  • más klubok és társaságok
  • széles körben rendelkezésre álló ingyenes, könnyen hozzáférhető információk
  • a tagság csökkenő szabadideje
  • a tagság szétszórt földrajzi eloszlása
  • alkalmazkodás elmulasztása az új technológiákhoz és a modern marketing stratégiákhoz
  • alacsonyabb jövedelmek, csökkenő bevételek a jövőben
Javaslatok
  • A Társaság adjon többféle kedvezményt a tagságnak. A kedvezményeket nagyobb körben, nyilvánosan kell meghirdetni, ami több tagot eredményezhet.
  • Kapcsolat az iskolákkal, hogy megismertessenek egy új generációt a kaktuszokkal és pozsgásokkal. Ezt lehetővé teszi a helyi közösség révén a tanárokkal és a szülőkkel való kapcsolat, így remélhetőleg emelkedni fog a fiatalabb tagok száma.
  • A kutatások azt mutatják, az emberek többsége csak akkor tud jobban koncentrálni kedvteléseire, amikor terhei csökkennek, pl. a gyerekek elhagyják a családi fészket, nyugdíjazás. Közösségi célokra legnagyobb arányban az 55 év felettiek használják az internetet. Ezért növelni kell a Társaság internetes jelenlétét.
  • Fokozott on-line jelenlét, mint a honlap (nyílt hozzáféréssel, havi találkozókról videók, fórumok, blogok, a hét tagja), a YouTube (60 másodperces videók - biztosítani kell az összes videó végén a Társaság hirdetését), és a Facebook (gyakori frissítésekkel, sokféle kép)
  • Reklámfelület növelésével a bevételek növelése, harmadik fél által gyártott termékek hírdetése
  • Ezek értékesítéséből származó jutalék, vélemények felmérése a termékről, szponzorálás és adományok a weboldalon keresztül. A bevételből foglalkoztatni alkalmi munkatársat, aki fenntartja és kezeli az on-line jelenlétet.
  • Exchange (Csere) reklámfelület más klubokkal és társaságokkal, hogy csökkenjen a hirdetési költség, és kölcsönös előnyök létrehozása a klubok között.
  • Konzultálni más területek tanácsadóival, az információs és kommunikációs technológiák alkalmazása, valamint a Társaság imázsának alakítása.

Forrás: Spinette, 2014. február, Cactus and Succulent Society of Australia

Címkék
Flag Counter
Flag Counter since 28. february, 2013.
Flag Counter számlál 2013. február 28-tól.