Gyűjteménylátogatás

Hibaüzenet

Notice: Undefined index: localized_options menu_navigation_links() függvényben (/home/drgyuroz/public_html/mkpt/includes/menu.inc 1872 sor).

Müncheni Botanikus Kert - Nymphenburg

Alcím: Hogyan ne tervezzünk botanikus kerti látogatást

Előzmények röviden

Szeptember elején még nem is sejtettem, hogy kiruccanok Münchenbe, ahol az egyik barátom fia tanul. A célt megfogalmaztuk: Oktoberfest, múzeumok és egyéb nevezetességek látogatása mindösszesen 4 napban (szeptember 27-30.).
Az első nap az utazásé, majd az este Oktoberfest-é volt. Az Oktoberfest-ből egy nap is elég volt.
A következő napok során meglátogattuk:

Látogatás Robert Roth gyűjteményében Szlovákiában

Lassan egy éve annak, hogy 2012. április végén Dr. Csajbók József és Ficzere Miklós felkereste Szlovákiában Robert Roth különleges gyűjteményét Kremnicán (Körmöcbányán). Kassán találkoztunk Dankó István barátunkkal, aki Szlovákiában él, és kalauzolt bennünket utunk során. Róth Róbert kertjében mindenféle sziklakertet épített a legkülönbözőbb körülményeket igénylő növények számára. Megtalálható a hasdékvölgy-szerű kiépítés, a meredek, köves oldal, tufakövekből épített falkert, fedett sziklakert és alpinárium , stb.

Látogatás a debreceni Botanikus Kertben, Magyarország legnagyobb kaktusz és pozsgásgyűjteményében

Egyesületi összejövetel keretében június 26-án megnéztük a debreceni Botanikus Kert kaktusz és pozsgásgyűjteményét. Az esős idő ellenére szép számban összegyűltünk. Az eső még jót is tett, mert csoportunk volt az egyetlen közönség, ezért senkitől sem háborítva nyugodtan nézelődhettünk. Minden kétség nélkül elmondhatjuk, hogy itt található az ország legteljesebb, fajokban leggazdagabb ilyen jellegű gyűjteménye. A pozsgásnövényeken kívül más növényekben is gyönyörködhettünk. Aki aug. 20.-a körül Debrecenbe látogat, annak szívünkből ajánljuk a Kert megtekintését. Nem fognak csalódni, sőt…!

A gyülekezés percei.
Crassula-félék egyvelege.
A Lithops győjtemény részlete.
Főleg selyemkórók.
Haworthiák végtelenje.
És kaktuszok, ameddig a szem ellát.

Látogatás a romániai Aztekium Egyesületnél

Egyesületünk képviseletében 6 fő tett látogatást Szatmárnémetiben és Nagybányán az Aztekium egyesület meghívására. A fő cél a megkezdett cselekvési program további egyeztetése és megvalósítása. A közösen elhatározott programok a legjobb úton haladnak, melyek eredménye mindkét szervezet tagsága által testet ölthet az év végére. Vendéglátóink kedvességét ezúton is köszönjük, mindent megtettek azért, hogy jól érezzük magunkat, és élményekben gazdagon emlékezhessünk vissza az ott töltött két napra.

Latis Constantin üvegházában
Látogatás Mircea Savunál
Nevezi Jánosék kertjében

Jubileumi évfordulónk vendége volt a romániai Aztekium Egyesület

A 40. évfordulónk kitüntetett vendége volt a romániai Aztekium Kaktuszgyűjtők Egyesülete, amelyet Savu Mircea elnök, Lőrincz István alelnök és felesége, Nevezi János (Ioan Nevezi) szervezési titkár, Tar Sándor (Alexandru Tar) vezetőségi tag képviseltek. Kiállításunkon tetszetős növényekkel részt is vettek. Számukra kétnapos programot szerveztünk, sok időt nem hagyva pihenésükre. De reméljük, élményekben gazdagodva, barátságunkban megerősödve tértek haza, folytatni azt a programot, amit a két egyesület az év elején elhatározott.

A külön nem jelzett képek: Ficzere Miklós.

Szászi Róbert sziklakertje. Kép: Tar Sándor
Egy kis pihenő Dr. Csajbók József kertjében.
Dr. Csajbók József üvegházában.

Látogatás a Tuzson János Botanikus Kertben

Társaságunk május 28-án látogatást szervezett a nyíregyházi Tuzson János Botanikus Kertbe. Arról most is meggyőződhettünk, hogy megunhatatlan, hiszen mindannyiszor más és más arcát mutatja a természet. Igazán szerencsések voltunk a kiváló időjárással és a látogatás időpontjával, mivel a növények látványos virágzásában gyönyörködhettünk. hogy mit láttunk? Néhány képen bemutatjuk, ami a látottaknak csak töredéke.

A japánkert tavaszi színekben.
Virágzik a hatalmas Opuntia ficus-indica.
A trópusi üvegház.

Látogatás Tóth Norbert gyűjteményében

Május 26-án délelőtt egyesületi programunk keretében meglátogattuk Tóth Norbert kaktusz és pozsgásgyűjteményét. Mivel a lakóépületen kívül szinte minden helyet fóliaházak, üvegház, kaktuszos sziklakert és növények tárolására használt asztalok és állványok foglaltak el, így bőven akadt látnivaló. A szemlélődést jól kiegészítette, vagy inkább fűszerezte a bográcsban rotyogó slambuc étvágygerjesztő illata. Látogatásunk alkalmával üdvözölhettük a Sátoraljaújhelyről érkezett Novák Jánost is.

A gyülekezés és csendes szemlélődés percei.
A zsúfolásig betelt egyik fóliaház.
Termetes Ferocactusok csoportja.
Flag Counter
Flag Counter since 28. february, 2013.
Flag Counter számlál 2013. február 28-tól.